Aktuelt fra kultur

Vinnere av kulturpris, kulturstipend og kunstnerstipend 2022

Vinnerne av Drammen kommunes kulturpris, Drammen kommunes kulturstipend og Drammen kommunes kunstnerstipend ble 1. februar overrakt med gratulasjoner og diplomer av kommunens ordfører. Seremonien var i Drammen kommunes rådhus.

Vinnere av kulturpris, kulturstipend og kunstnerstipend 2022

Planlegging av 17. mai 2022 - beskjed fra 17. mai komitèen

Vi er i gang med planleggingen av 17. mai og ser frem til å jobbe tett med våre samarbeidspartnere, alle korpsene, korene og foreningene som vi har med på laget. Koronarestriksjonene lettes litt etter litt og det ser ut til at vi i år kan få lov til å ha en skikkelig 17.mai fest med barnetog og aktiviteter slik vi er vant til fra før pandemien slo til.

Åpen Ekneshall

Tilbudet Åpen Ekneshall er fra og med 7. desember for alle elever i Krokstadelva. Krokstad skole og Stenseth skole tirsdager kl. 14.00-16.00 og Eknes ungdomsskole onsdager kl. 14.00-16.00. Det er alltid voksne til stede, og det blir et utvalg av aktivitetsutstyr tilgjengelig. Ingen påmelding, det er bare å komme. Et samarbeid Drammen kommune og I.F. Birkebeineren.

Åpen Ekneshall

Musikkurs på Down Under

Du kan lære å spille gitar, bass, keyboard, trommer og sang. Kursdeltagerne får undervisning i sitt instrument og etter hvert blir de som vil, satt sammen i band. Nye kurs starter opp i uke 3 og er ferdig i uke 23.Det er ikke kurs i vinterferie og påskeferie. Pris kr 1200. For alle i alderen 12 – 20 år.

Musikkurs på Down Under

Førjulsrulling i Nøstedhallen

Fredag 10. desember og lørdag 11. desember kan du skate, stå på rulleskøyter, ha det gøy med sparkesykkelen eller BMX sykkelen i Nøstedhallen.

Førjulsrulling i Nøstedhallen

Kunstfaglig prosjektleder søkes til Krokstad sykehjem

Drammen kommune søker en kunstfaglig prosjektleder med inngående kjennskap til kunstfeltet, med erfaring fra kunstprosjekter i offentlige rom, og gjerne fra sykehjem og med eldre som brukergruppe.

Kunstfaglig prosjektleder søkes til Krokstad sykehjem

Konsert med Rein Aleksander

Førjulskonsert med Rein Alexander og Petter Anthon Næss for beboere i institusjoner (omsorgsboliger) blir i Mjøndalen kirke onsdag 17. november kl.17.00. Drammen kommune fikk innvilget midler fra Helsedirektoratet, tiltakspakke for sårbare eldre, i den hensikt å kunne tilby beboere i institusjoner en utflukt. For institusjonene Bråta Helse- og aktivitetssenter, Solberglia Sykehjem og Spinnerisletta bofellesskap falt valget på å gi et tilbud om en konsert i Mjøndalen kirke og benytte innvilgede midler til å transportere beboere dit.

Konsert med Rein Aleksander

Utdeling av kulturpriser og kulturstipend for 2022

Vinnere av kulturpris, kulturstipend og kunstnerstipend for 2022 offentliggjøres etter utdelingen i Drammen rådhus den 1. februar. Kun for inviterte gjester, men presse kan ta kontakt.

Utdeling av kulturpriser og kulturstipend for 2022